.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاطره رهبرانقلاب از توصیه امام(ره)برای روزعرفه

«ياداشت‌هاي روزانه» بخشي از اسناد متعلق به حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) است كه به عنوان اسناد تاريخ انقلاب و نظام جمهوري اسلامي توسط دفتر حفظ و نشر آثار ايشان (موسسه پژوهشي و فرهنگي انقلاب اسلامي) نگهداري مي‌شود.

به گزارش ايسنا مشخصه‌ اين دست‌نوشته‌ها - هرچند غالبا سياسي و مربوط به امور كشور و بيان واقعيت‌هاي گذشته‌هاي دور و نزديك در كوران حوادث است و حتي دربرگيرنده مهمترين جلسات كه در بالاترين سطح ممكن تشكيل مي‌گردد - اين است كه از حقيقت مهم و تاثيرگذار توجه به معنويات به‌دور نبوده است. آن‌چه در پي مي‌آيد از جمله دست‌نوشته‌هاي رهبر انقلاب است كه اهتمام ايشان را به ضرورت‌هاي معنوي و نيز نوع ارتباط ايشان را با امام خميني (ره) نشان مي‌دهد.

شايان ذكر است در زمان حيات حضرت امام خميني (ره)، جلسات سران قوا به شكل دوره‌اي در دفتر و يا منزل هر يك از اعضاء تشكيل مي‌گشت و در بيشتر جلسات، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيداحمد خميني (ره) از طرف حضرت امام راحل حضور مي‌يافت.

نوشته‌ي زير بخشي از ياداشت مربوط به جلسات سران قوا در تاريخ چهارشنبه ‌٢٢/٥/١٣٦٥ (دو روز قبل از روز عرفه سال ‌١٤٠٧) است:

ديشب در جلسه [‌سران قوا] كه منزل احمد آقا بود امام آمدند. حال‌شان بحمدالله خوب بود. علاوه بر صحبت درباره‌ موشك اخير ما و خبرهاي حول و حوش آن، من به محروميت ما چند نفر ار جلسه‌هاي معنوي و عرفاني امام علي‌رغم جلسات متعدد با ايشان اشاره كردم. گفتم لازم است ماها را نصيحت كنيد و تعليم بدهيد.

[امام] همان شكسته نفسي‌هاي هميشگي را تكرار كردند و گفتند نصيحت اينست كه مثل من عمرتان به خسران و بطالت نگذرد. روي اخلاص تكيه كردند و گفتند شماها در خدمت اسلاميد فقط مراقب اخلاص باشيد.

گفتم همين نقطه‌ اصلي اشكال است و براي پيدا كردن اخلاص بايد نصيحت شويم. باز امام روي اين‌كه من هم چيزي ندارم و اين‌جا هم خبري نيست و امثال آن تكيه و شكسته نفسي مي‌كردند. آشكارا نشانه‌هاي تواضع حقيقي را در چهره و حركات امام مشاهده كردم.

منبع:پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمي سيدعلي خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) - مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.